De onbevangen geest van kleuters

Class 23/24

Nick Saladin

In dit project duikt Nick in de verbeelding van kleuters om de essentie van creativiteit en vrij denken te ontdekken. Geïnspireerd door hun onbevangenheid en pure fantasie laat hij conventionele ontwerpregels los om te onderzoeken hoe een stoel eruit zou kunnen zien door de ogen van een kleuter. Nick's aanpak is gebaseerd op diepgaande observatie en interactie met kinderen, waarbij hij hun wereld van onbegrensde mogelijkheden betreedt. Hij onderzoekt hun spontane ideeën, speelse concepten en verrassende associaties, zonder beperkingen op te leggen aan zijn eigen verbeelding.

Het proces begint met het observeren van kinderen tijdens hun spel en creatieve activiteiten. Door hen vragen te stellen en te luisteren naar hun verhalen, verzamelt Nick een schat aan inzichten en inspiratie. Deze interacties onthullen unieke perspectieven en onverwachte combinaties die de basis vormen voor het uiteindelijke ontwerp.

Met inspirerende inzichten gaat hij aan de slag om een stoel te creëren die de ongeremde creativiteit en verbeeldingskracht van een kind weerspiegelt. Het ontwerp is niet gebonden aan traditionele vormen of functionaliteiten maar experimenteert met kleuren, vormen en materialen op een manier die zowel visueel als conceptueel boeiend is.

Het eindresultaat is een stoel die de grenzen van verbeelding uitdaagt en een blik werpt op de mogelijkheden die zichtbaar worden wanneer we ons laten leiden door de onbevangen geest van een kleuter. Het project maakt niet alleen een unieke stoel maar ook een krachtig statement over de rol van kinderlijke creativiteit in de wereld van design en kunst.

Door zich te laten inspireren door de onbevangenheid en de fantasie van kinderen, hoopt Nick anderen te inspireren om de wereld door een andere lens te bekijken. Dit project toont de waarde van vrij denken evenals de kracht van verbeelding en nodigt uit tot de herwaardering van kinderlijke creativiteit in ons dagelijks leven en werk

Foto's: Alysa D’Elia/FAA